Neem contact met ons op

085 40 15 717

Stuur ons een e-mail!

Contactgegevens:

Bericht:

Uw bericht is succesvol ontvangen Close this notice.

Whitepaper aanvragen

Vul je gegevens in

Schrijf mij in voor de nieuwsbrief

Maak een keuze uit onze whitepapers

Aan tafel bij de prospect

Winstgevende acquisitie: 10 tips!

Whitepaper marketing

Zodra je het whitepaper hebt aangevraagd kom je op een overzichtspagina waar je de verschillende whitepapers direct kunt downloaden door op de link te klikken. Veel leesplezier!

Je aanvraag is succesvol verwerkt Close this notice.

Vul je gegevens in

Je aanvraag is succesvol verwerkt Close this notice.
3 jaar ago · by · Reacties uitgeschakeld voor 10 tips voor een goede offerte

10 tips voor een goede offerte

Vraagt de klant u om een offerte? Gefelici… wacht! U bent er nog niet. Dit is wél de kans om eruit te springen ten opzichte van eventuele andere offertes. Wij geven u de 10 gouden tips!

1. Laat zien dat u de klantvraag hebt begrepen

Beschrijf wat de betreffende situatie is en refereer aan het eerdere contact. Zo bent u meteen persoonlijk.

2. Geef aan waarom u diegene bent met de oplossing

Vertel over uw ervaringen en kennis en waarom u geschikt bent. Pas op: schrijf vanuit het perspectief van de klant, niet vanuit uw bedrijf. Dus: wat krijgt de klant.

3. Omschrijf het belang van deze oplossing

Maak duidelijk wat er gebeurt als de klant niets doet en de situatie onveranderd blijft.

4. Formuleer een overzichtelijke begroting

Maak duidelijk wat de klant krijgt voor de prijs. Vermeld duidelijk wat in- of exclusief is. Bied een offerte op maat. Zo kan de klant goed vergelijken en niet alleen op prijs!

5. Beperk uw boodschap tot de kern

De klant wil snel weten waar hij aan toe is. Teveel tekst leidt af en is onnodig. Mocht uw boodschap niet op de offerte passen, voeg dan een begeleidende brief toe.

6. Zorg voor een heldere lay-out

Een overzichtelijke offerte geeft helderheid en de klant kan de offerte snel globaal lezen. Mocht je aanbod uit meerdere delen of opties bestaan, deel de offerte dan op.

7. Schrijf een pakkend begin en een pakkend slot

Zo blijft u in het achterhoofd in positieve zin.

8. Zorg dat de offerte netjes en volledig is

Zorg voor een versie op briefpapier, inclusief dagtekening, geldigheidsdatum, contactgegevens en voorwaarden.

9. Schakel snel

Een klant wil snel weten waar hij aan toe is. Mocht hij de offertevraag bij meerdere bedrijven gelegd hebben dan heeft diegene die snel de offerte levert een streepje voor.

10. Bel de klant na een aantal dagen op

Vraag of de offerte goed is aangekomen. Zo creëert u meteen een moment om in te haken op de inhoud.

Wilt u ook een winnende offerte?

Meer weten, neem dan vrijblijvend contact met ons op! Wij helpen u graag met het verschil te maken, bij uw huidige en nieuwe klanten!

Bedrijfsgegevens

Sales Plus BV

Stationsplein 45 | Unit A4.002
3013 AK Rotterdam
KVK: 30185547

Contactgegevens

E-mail address:
sales@salesplus.nl

085-4015717